درمان عفونت قارچی واژن در خانه با توجه به شدت عفونت ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد، اما در برخی موارد می ‌توانید با رعایت تغذیه مناسب و استفاده از روش ‌های طبیعی، بهبودی خود را تسریع کنید.

درمان عفونت قارچی واژن در منزل

اگر می خواهید با بهترین متخصص زنان تهران ویزیت شوید با " همراه طب " آشنا شوید تا با اعزام پزشک  به منزل شبانه روزی ، بهترین درمان را دریافت کنید

درصورت نیاز خدمات دیگری مانند تزریق سرم در منزل و.....در اینجا کلیک کنید.

روش های خانگی برای درمان عفونت واژن 

روش‌ هایی که می‌ توان به عنوان درمان عفونت قارچی واژن در منزل انجام داد عبارتند از:

پنیرک قاتل عفونت واژن

گیاه پنیرک ، یک گیاه علفی و دارویی است که انواع مختلفی  از آن در ایران رشد می کند. این گیاه بسیار قوی است لذا توصیه میشود که در صورت احتمال بارداری ، از آن استفاده نکنید. زیرا شستشو و پاک سازی واژن توسط پنیرک قطعی است و امکان ریزش جنین همراه با کیست ها و سایر عفونت ها وجود دارد. برخی از خواص پنیرک در درمان عفونت واژن به شرح زیر است:

ضد التهاب : گیاه پنیرک به دلیل داشتن ترکیباتی مانند لوتئولین ، فلاونول ، فلاونوئیدها و آنتوسیانین ، یک ضد التهاب طبیعی عالی است.

ضد باکتری : برخی تحقیقات نشان داده اند که عصاره گیاه پنیرک می تواند علیه

برخی از باکتری ها مانند اشرشیاکلی و سالمونلا کار کند.

ضد ویروس : این گیاه می تواند در مقابل برخی ویروس های حیوانی و انسانی اچ آی وی ، اچ وی اس کارآمد باشد.

تسکین دهنده درد : وجود ترکیباتی مانند سالیسیلات در پنیرک موجب تسکین درد در عفونت رحم زنان میشود.

طرز استفاده از پنیرک برای عفونت زنان

برای استفاده از پنیرک به عنوان درمان عفونت های زنان ، بهتر است روش زیر را دنبال کنید:

  • 20 گرم از گیاه پنیرک را در یک قوری بریزید.
  • آب جوش را به آن اضافه کنید.
  • قوری را روی کتری قرار دهید منتظر بمانید دم بکشد.
  • بعد از دم کشیدن صبر کنید خنک شود.
  • ترکیب را در یک لگن حمام بریزید.
  • حدود 20 دقیقه در داخل لگن دارای دم کرده پنیرک بنشینید.

کلپوره برای عفونت رحم

رنگ سفید و ظاهر پنبه ای شکل داشته و برای درمان عفونت رحم و واژن در خانمها بسیار توصیه شده است. طرز استفاده از کلپوره برای درمان عفونت واژنی بسیار ساده بوده و به شرح زیر است :

20 گرم از کلپوره را مانند چایی دم کنید.

دم کرده ی خنک شده را درون لگن بریزید.

20 دقیقه داخل لگن ( حاوی دم کرده ) بنشینید.

لازم به ذکر است که میزان اثر گذاری کلپوره نسبت به پنیرک کمتر است لذا باید در دفعات بیشتری استفاده کنید و در مواقعی که مشکوک به بارداری هستید منع مصرف ندارد.

توجه به جنس لباس زیر ، استحمام دائم ، تغذیه مناسب ، خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی و... در کنار درمان های خانگی عفونت واژن یا به طور کلی رحم در بانوان یا گیاهان دارویی ، اهمیت دارد. یعنی اگر اهمیت عواملی که بر شمردیم در مقایسه با گیاهان دارویی بیشتر نباشد ، کمتر نیست

درمان عفونت قارچی واژن در منزل

.

خود را بعد از اجابت مزاج خشک کنید.

قارچ ها در محیط مرطوب رشد می کنند. هر چه درصد رطوبت در محیط افزایش یابد، میزان انتشار آنها افزایش می یابد. شاید به جرات بتوان گفت اولین قدم برای درمان عفونت قارچی واژن ، خشک نگه داشتن خود است. خود را با دستمال تمیزی که از ضد عفونی بودنش اطمینان دارید، خشک کنید. استفاده از سشوار نیز برای خشک کردن می تواند کمک کننده باشد.

از لباس زیر نخی استفاده نمایید.

علاوه بر جنس لباس زیر ، به تنگی آن نیز توجه نمایید زیرا لباس های زیر تنگ و پلاستیکی موجب افزایش عفونت قارچی واژن شده و درمان را به تعویق می اندازند. لباس زیر نخی سایز مناسب را برای درمان عفونت رحم پیشنهاد می کنیم.

خود را با صابون و آب ولرم شستشو دهید.

صابون ها از چربی و خاکستر تشکیل شده و ترکیب اسید وقلیا هستند که شکافت سیتوپلاسم سلولی در باکتری ها را رقم می زنند. شستشوی ناحیه تناسلی با آب ولرم و صابون می تواند به درمان عفونت واژن در زنان کمک کند.

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک را مصرف کنید.

شاید نام پروبیوتیک کمی ناآشنا به نظر برسد. در حالیکه ما در زندگی روزمره با محصولات دارای پروبیوتیک سر و کار داریم و به وفور ، نام آنها را با عنوان ضد قارچی و ضد میکروبی می شنویم از جمله : سیر ، پیاز ، ماست ، کره حیوانی ، سبزیجات و میوه ها 

درمان دارویی عفونت واژن خانوم ها

استفاده از داروهای ضد قارچ محلی مانند کلوتریمازول ، فلوکونازول ، مترونیدازول و کلیندامایسین، برای درمان عفونت واژن در زنان با توجه به شدت عفونت توصیه میشود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***