۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 9094145

عفونت واژن یکی از شایع ترین بیماری های زنان است که به علت رشد بیش از اندازه قارچ ها در واژن ایجاد می شود.

یکی دیگر از دلایل روی آوردن افراد به عسل برای درمان عفونت واژن طبیعی بودن و بی ضرر بودن عسل می باشد چرا که عسل در مقایسه با داروهای شیمیایی هیچ گونه عوارضی را ندارد.

التیام دهنده بودن عسل نیز می تواند یکی دیگر از دلایل استفاده آن باشد چرا که می توان با عسل بسیاری از مشکلات پوستی و جوش ها را نیز به راحتی از میان برد.

عسل جوش های شدید و مشکلات پوستی را به طور طبیعی برطرف می کند.

شایان ذکر است که عسل می تواند روش درمانی مناسب برای عفونت های واژنی خفیف باشد به گونه ای که از هیچ گونه عوارضی نیز برخوردار نیست چرا که در صورت استفاده از داروهای شیمیایی احتمال بروز سردرد، سرگیجه و یا دل درد نیز وجود دارد.

اگر عفونت واژن شما خفیف است عسل را امتحان کنید

لازم به ذکر است برای درمان عفونت واژنی باید از عسل طبیعی، خام  و حرارت ندیده استفاده کرد در غیر این صورت نه تنها به درمان موثر دست نخواهید یافت بلکه می تواند موجب افزایش میزان عفونت قارچی نیز شود.

آنچه مسلم است برای درمان عفونت قارچی با استفاده از عسل باید مقداری از عسل را به مدت 30 دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار داد و پس از آن با استفاده از آب ولرم آن را شست و بعد به طور کامل آن را خشک کرد.

جالب است بدانیم که برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید این کار را در طول روز دو بار انجام داد همچنین باید متذکر شد به هنگام استفاده از عسل نباید حرکت چندانی داشت.

در پایان باید خاطر نشان کرد که در صورت عدم دستیابی به نتیجه مطلوب از این طریق باید در اولین فرصت ممکن به پزشک متخصص مراجعه شود چرا که تاخیر در درمان می تواند موجب بروز بیماری های جدی تر و حتی نازایی نیز شود.

گفتنی است عفونت واژن با یک سری نشانه ها و علایم همراه می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

احساس خارش

احساس درد

احساس سوزش

ایجاد تورم

ترشحات غلیظ و سفید

لازم به ذکر است که برای درمان عفونت واژن داروهای بیساری وجود دارد که می توان با مصرف آنها عفونت واژن را درمان کرد اما این در حالی است که استفاده از داروهای شیمیایی می تواند  با عوارضی همراه باشد از این رو استفاده از روش های درمانی سنتی می تواند بسیار مفید و بدون هیچ گونه عوارضی باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که عسل به دلیل موادی که دارد می تواند در درمان عفونت قارچی بسیار موثر باشد هر چند این مهم از نظر علمی هنوز به اثبات نرسیده است اما طبق نظرسنجی های به عمل آمده افرادی که از عسل برای درمان عفونت قارچی استفاده کرده اند به درمان موثر و مطلوب دست یافته اند.

بررسی دلایل استفاده از عسل

بسیاری از متخصصان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از عسل برای درمان عفونت از بسیاری از جهات مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

مقرون به صرفه بودن یکی از دلایل استفاده برای درمان عفونت واژن می باشد چرا که قیمت عسل در مقایسه با  داروهای مناسب درمان عفونت بسیار مناسب است.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***