وزارت بهداشت فلسطین، جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را اعلام کرد.

افزایش تعداد شهدای نوار غزه به ۳۹ هزار و ۱۴۵ تن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۹ هزار و ۱۴۵ شهروند فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده اند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۳ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۵ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق این گزارش، با احتساب این شهدا، تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار و ۱۴۵ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۰ هزار و ۲۵۷ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که رسانه ها امروز از طرح ۳ شکایت جدید علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی کیفری درخصوص جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند.

رئیس دفتر شبکه المیادین در ژنو اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی کیفری، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های ارتش این رژِیم در بخش بهداشت نوار غزه مطرح خواهد کرد.

تیم حقوقی وکلای بین‌المللی امروز راهی شهر لاهه هلند خواهد شد و این ۳ شکایت را ارائه خواهد داد.

پرونده رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت در دیوان بین المللی کیفری در جریان است و «کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

درپی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه و ملحق شدن شمار دیگری از کشورها به این شکایت، هم اکنون پرونده دیگری در این دیوان علیه رژیم صهیونیستی درحال رسیدگی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***