بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز دوشنبه (۹ مهر) بارش باران ادامه دارد. تا چهارشنبه (۱۱ مهر) افزایش محسوس دما به ویژه برای نوار شمالی کشور مورد انتظار است.

هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/  بارش باران ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت:«تداوم بارش‌ها در شرق گیلان، غرب مازندران و شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و مناطقی از جنوب فارس، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان نیز بارش رگبار باران را به شکل پراکنده تجربه می‌کنند.»
فعالیت سامانه بارشی امروز (۹ مهر) به شکل رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گرد و خاک و در ارتفاعات بارش برف سبب صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در ارتفاعات در مازندران و شرق گیلان، تهران، البرز، قم، قزوین، همدان، مرکزی، زنجان، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کرمانشاه، نیمه شرقی لرستان، شمال غرب سمنان، شمال شرق خوزستان ، هرمزگان، ارتفاعات در جنوب و مرکز کرمان و شرق و جنوب شرق فارس شده‌است. این هشدار مخاطراتی همچون احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها را به همراه دارد.
کبری رفیعی افزود: «روز سه‌شنبه (۱۰ مهر) آسمان در بیشتر مناطق کشور، صاف خواهد بود. از اواخر وقت سه‌شنبه (۱۰ مهر) سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه به تدریج سبب بارندگی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان را در بر می‌گیرد.»
رفیعی ادامه داد: «روز چهارشنبه (۱۱ مهر) در شمال غرب کشور رگبار پراکنده بارش پیش‌بینی می‌شود. بارندگی‌ها روز پنجشنبه (۱۲ مهر) سواحل خزر را نیز در برمی‌گیرد.»
به گفته کارشناس هواشناسی کشور، امروز (۹ مهر) در مناطقی از غرب و جنوب غرب و روزهای سه‌شنبه (۱۰ مهر) و چهارشنبه (۱۱ مهر) به طور کلی در نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.
رفیعی یادآور شد: «از امروز (۹ مهر) تا چهارشنبه (۱۱ مهر) افزایش محسوس دما به ویژه برای نوار شمالی کشور مورد انتظار است.»
آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است.
بارش در تهران به شکل رگبار رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران امروز (۹مهر) بین ۲۰ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد است. افزایش دمای تهران تا روز سه‌شنبه (۱۰ مهر) بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد را برای پایتخت رقم می‌زند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***