دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا گفت که معتقد است اسرائیل باید در پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

دونالد ترامپ: اسرائیل باید به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین؛ ترامپ در یک رویداد انتخاباتی در کارولینای شمالی به سؤالی که از جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، درباره احتمال هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده بود، اشاره کرد.ترامپ گفت: «از بایدن پرسیدند، نظر او درباره ایران چیست، آیا به ایران حمله می‌کنید؟ و او گفت: تا زمانی که به تأسیسات هسته‌ای آسیب نزنند. این همان چیزی است که باید هدف قرار گیرد، درست است؟!

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ خواستار حمله مستقیم به ایران است. او بارها از قصد خود برای تخریب و ضربه زدن به ایران استفاده کرده است. همانطور که بعد از شهادت و ترور سردار شهید سلیمانی اعلام کرده بود ۵۲ منطقه فرهنگی و غیرنظامی را مورد هدف قرار می دهد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا چند هفته پیش در واکنش به تهدیدها و مداخله کشورهای بیگانه در انتخابات کشورش گفت:«اگر من رئیس جمهوری می‌بودم به کشورهای تهدیدکننده و به ویژه ایران ابلاغ می‌کردم که اگر آسیبی به این فرد برسانید ما شهرهای بزرگ و کشور شما را ویران خواهیم کرد».

ترامپ بعد از عملیات طوفان الاقصی هم گفته بود در صورتی که دوباره رئیس‌جمهور ایالات‌متحده شود «آمریکا را به عظمتش برگردانده و تحریم‌های ایران را بصورت کامل باز می‌گردند».

او حتی چند ماه قبل هم گفته بود اگر ایران در آسیب زدن به نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یا رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده نقش داشته باشد، باید آن را «تکه‌تکه» کرد.

چند سال قبل هم او در توئیتی علیه ایرانی ها نوشته بود

هرگونه حمله علیه آمریکابه هرشکل که باشد، باحمله متقابل به ایران مواجه خواهدشد که ۱۰۰۰ بار شدیدتر است.

دونالد ترامپ، ، در یک پست در شبکه اجتماعی خود، به خبر «تهدید جانی احتمالی» از سوی جمهوری اسلامی علیه خود واکنش نشان داد.

او در شبکه اجتماعی خود، تروث سوشال، با اشاره به ایران نوشت: «اگر آنها من را ترور کنند، که همیشه چنین احتمالی هست، امیدوارم آمریکا ایران را نابود کند، از روی زمین محو کند. اگر این اتفاق نیفتد، رهبران آمریکا بزدل بی‌جرات محسوب خواهند شد»!

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***