در میان انواع آجیل، گردو علاوه بر اینکه تنها آجیل حاوی مقدار قابل توجهی امگا ۳ است، دارای سطوح قابل توجهی آنتی اکسیدان است و مزایای فوق‌العاده‌ای برای مغز دارد.

این خوراکی دوست داشتنی خطر ابتلا به آلزایمر را کم می‌کند

محققان اثرات مصرف آجیل را بر حافظه و سلامت مغز بررسی کردند و دریافتند که مصرف ۶۰ گرم آجیل مخلوط در روز باعث افزایش حافظه کلامی و جریان خون در مغز می‌شود.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، حدود ۱۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال دچار اختلالات شناختی از نقص خفیف تا بیماری آلزایمر (AD) هستند. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سالم می‌تواند از سلامت مغز محافظت کنند و خطر زوال شناختی را کاهش دهد. مصرف آجیل در برنامه غذایی روزانه، راهی برای پیشگیری از ابتلا به اختلالات حافظه است. آجیل حاوی مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب غیر اشباع، پروتئین‌ها و پلی فنول‌هاست که همگی برای عملکرد شناختی مفید هستند.

محققان دریافتند که مصرف روزانه ۶۰ گرم آجیل، به‌ویژه در افراد مسن، جریان خون را در نواحی مختلف مغز، از جمله قشر جلوی پیشانی دو طرفه و لوب پیشانی، افزایش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد حافظه کلامی، کاهش سفتی شریان و بهبود ریزعروق شبکیه می‌شود. بر این اساس، مصرف آجیل رگ‌های خونی مغز را سالم نگه می‌دارد و با کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری آلزایمر مرتبط است.

در میان انواع آجیل، گردو علاوه بر اینکه تنها آجیل حاوی مقدار قابل توجهی امگا ۳ است، دارای سطوح قابل توجهی آنتی اکسیدان است و مزایای فوق‌العاده‌ای برای مغز دارد.

سایر آجیل‌های مفید برای سلامت مغز عبارتند از: بادام، فندق، ماکادمیا و پسته.

۴۷۲۳۲

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***